5 tips om beter te kunnen slapen

Heb je moeite met het krijgen van een goede nachtrust? Je bent niet alleen – iedereen heeft wel eens last om in slaap te vallen. Rust is essentieel zodat je goed kunt functioneren door de dag heen. Als je langdurig slaaptekort hebt kan dit serieuze gevolgen hebben, zo kan je concentratie achteruit gaan en ben je snel prikkelbaar.

Gelukkig hebben wij een lijst samengesteld van 5 speciale manieren om in slaap te vallen. Deze manieren zijn simpele tips om wellicht beter te kunnen slapen.

Tip 1. CBD Olie. Deze olie heeft een heilzame werking, het wordt namelijk vooral gekenmerkt door de ontspannende werking. Zeker tijdens stressvolle periodes kunnen enkele druppels CBD olie misschien zelfs helpen de stress te verlichten. Het wordt inmiddels ook gebruikt bij mensen die slaapproblemen hebben. Het kan het inslaapproces verbeteren waardoor je gemakkelijker in slaap kan vallen.

Tip 2. Melatonine. Je kunt melatonine innemen via tabletten of capsules. Het is een hormoon dat een ontzettend belangrijke rol speelt in het slaap-waakritme van ons lichaam. Het schijnt vooral te kunnen helpen met het opwekken van een slaperig gevoel. Zeker ideaal als je last hebt van slaapproblemen.

Tip 3. Lavendel. Dit is een speciale soort kruiden, wellicht heb je lavendel wel eens zien voorkomen in een massageolie. Dit is natuurlijk niet zonder reden, het wordt vooral gebruikt om te helpen bij ontspannen. De kalmerende werking kan ideaal zijn tijdens chaotische periodes.

Tip 4. Muziek. Rustgevende muziek kan wonderen verrichten als je niet in slaap kan vallen. Sommige muziek is zelfs speciaal ontworpen om mensen beter te helpen inslapen.

Tip 5. Ademhaling. Focus als je in bed ligt goed op je ademhaling, probeer hierdoor de rust te vinden die je nodig hebt. Zo kun je je volledig ontspannen . Dit is essentieel als je een goede nachtrust wilt krijgen. Het is natuurlijk de bedoeling dat je in de ochtend weer fris en fruitig bent.