Massagepraktijkdebron

Waarom sporten tijdens zwangerschap

Waarom sporten tijdens zwangerschap? Het is een vraag die veel vrouwen stellen en graag weten of het verantwoord is om te blijven sporten. Als uw gezondheid in orde is, is sporten tijdens de zwangerschap veilig voor u en uw baby. Vraag in het ziekenhuis bij uw eerste prenatale zorgcontrole welke soorten activiteiten u veilig kunt doen. Als u bepaalde gezondheidsproblemen of zwangerschapscomplicaties heeft, is lichaamsbeweging tijdens de zwangerschap misschien geen goed idee.

Hoeveel beweging heeft u nodig tijdens de zwangerschap?

Gezonde zwangere vrouwen hebben elke week minstens 2½ uur matige intensiteit aërobe activiteit nodig. Aërobe (ook wel cardio) activiteit is wanneer u herhaaldelijk grote spieren beweegt, zoals buikspieren zwanger, armen en benen. Aerobe activiteiten zorgen ervoor dat u sneller en dieper ademt en uw hart sneller klopt. Matige intensiteit betekent dat u actief genoeg bent om te zweten en uw hartslag te verhogen. Een stevige wandeling maken is een voorbeeld van aërobe activiteit met een matige intensiteit. Als u tijdens een activiteit niet normaal kunt praten, werkt u misschien te hard.

Train de buikspieren zwanger op verschillende tijdstippen in de week

U hoeft niet alle 2½ uur tegelijk te doen! Verdeel het in plaats daarvan door de week. Doe bijvoorbeeld 30 minuten oefeningen voor de rectus diastase op de meeste of alle dagen. Als dit veel klinkt, verdeel dan de 30 minuten door drie keer per dag 10 minuten actief te zijn.

Waarom sporten na zwangerschap?

Veel vrouwen denken snel aan sporten tijdens de zwangerschap, maar waarom sporten na bevalling is ook een vraag die zeker niet onbeantwoord kan blijven. Lichamelijke activiteit kan u helpen zich goed te voelen en u extra energie geven. Het maakt ook uw hart, longen, spieren als de rectus diastase en bloedvaten sterk en helpt u fit te blijven. Het helpt u om tijdens en na de zwangerschap het juiste gewicht te krijgen en tijdens de zwangerschap verlicht u enkele veelvoorkomende ongemakken, zoals obstipatie, rugpijn en zwelling in uw benen, enkels en voeten.

https://www.trainingformamas.nl/