Massagepraktijkdebron

27 87 vertelt het verhaal van de huidige generatie

Gemaakt door wereldberoemde parfumeurs, moderniseren alle Eau de Parfums de traditionele parfumerie die de beste ingrediënten en hoogwaardig vakmanschap combineert met een vleugje van de hedendaagse levensstijl. De minimalistische flesjes en moderne verpakkingen zijn gemaakt met pure LOVE door lokale kunstenaars in Barcelona.

Designer 2787 heeft 6 parfums in onze geurbasis. 27 87 is een nieuw geurmerk. De eerste editie werd gecreëerd in 2016 en de nieuwste is van 2019. 27 87 geuren zijn gemaakt in samenwerking met de parfumeurs Mark Buxton, Shyamala Maisondieu, Daniela (Roche) Andrier en Jacques Huclier.

Net als de frisse witte minimalistische flesjes (die op de een of andere manier doen denken aan een iPhone, en die niet zouden misstaan in een laboratorium), heeft het in Barcelona gevestigde parfumhuis 27 87 een door en door moderne benadering van onze reukzintuigen. Het is een eerbetoon aan “de eerste generatie die in de 21e eeuw volwassen werd” en viert de technologische intelligentie, de onderlinge verbondenheid, het sociale bewustzijn en de onbevreesdheid van de leeftijdsgenoten van de oprichter, Romy Kowalewski (wiens geboortedatum in de naam van het merk terug te vinden is). De uniseks geuren worden gepresenteerd in 87ml maten – ja, dat getal weer – of in een Discovery Kit van vier 2ml flacons, waarmee ik een vleugje van het hele kwartet heb opgevangen. 

Nu, hoewel ik een zelfbenoemde parfum slet ben, is het niet vaak dat ik meteen val voor een geur die nieuw voor me is, maar 27 87’s #hashtag had me bij inhale-o, en ik heb het elke dag gedragen sinds ik het probeerde. Op mijn huid, zijn topnoten van violette bladeren en, in het bijzonder, aldehyden komen onmiddellijk door – schoon, helder en lichtelijk metaalachtig (eerder als zijn gespiegelde doos, die misschien een symbool is van de zelf-geobsedeerde generatie), het doet me in eerste instantie denken aan Laine de Verre van Serge Lutens (een echte favoriet voor de lente/zomer) – en is perfect “knapperig” op een hete dag. Naarmate het zich vestigt in de middennoten van iris en wierook, wordt #hashtag complexer, waardoor uiteindelijk meer aardse basisnoten van cederhout en muskus ontstaan – ter plekke voor de wisselende stemming van een hete nacht. Het blijft ook geweldig: Ik kan het nog steeds ruiken op mijn huid de volgende dag. In werkelijkheid vermoed ik dat #hashtag niet gericht is op een oude vogel als ik – het zit in de Next Generation Collection, en draagt het deuntje “Blog, tweet, regram”. Het leven van vandaag is het verhaal dat we vertellen. #hashtag is het verhaal dat we ruiken” op de verpakking. Maar ik hou er net zoveel van om de geurregels te breken als elke Millennial, dus ik blijf mijn nieuw gevonden eau de parfum dragen voor de nabije toekomst. 

Dat wil niet zeggen dat ik de andere 27 87 parfums niet leuk vind – verre van dat. Er zijn er drie tot nu toe, allemaal in die ongerepte witte flesjes, maar elk met hun eigen doosje: de uiterst lekkere Hamaca, die bij mij ruikt naar een strandvakantie in een flesje (zout, kokos, sandelhout en vanille komen sterk door); de globetrottende en zee- en kuurvaatje Wandervogel (mint, op de een of andere manier zanderig en zout); en tot slot het goddelijke Elixir de Bombe (mandarijn, rode peper, framboos, leer en karamel), dat voor mij gewoon ruikt naar lipsmakende ondeugendheid. Spritz het en zie! 

https://www.cottonspa.nl/