Elk jaar tonen steeds meer e-commercebedrijven interesse in het promoten van hun producten via sociale netwerken, omdat ze de effectiviteit van het advertentiekanaal zien. Dit komt door de groei van het publiek: het aantal gebruikers van sociale netwerken in 2018 is 3.196 miljard, dat is 13% meer ten opzichte van 2017. De landen van Centraal- en Zuid-Azië laten de meest intensieve groei zien. De waarde van de e-commercemarkt groeide in 2017 met 16%, terwijl het aantal gebruikers dat consumentenaankopen deed in online winkels groeide met 8% tot ongeveer 1,8 miljard mensen. Ook het bedrag dat consumenten in online winkels uitgeven, is met 7% gestegen. De e-commercemarkt bestaat uit verschillende onderdelen: consumptiegoederen, reisuitgaven en digitale inhoud. Het laatste omvat cellulaire en telecommunicatiediensten, video- en audiocontent, software. De totale e-commercemarkt is ongeveer $ 2 biljoen. Effectieve tools voor gerichte reclame voor e-commerce: Dynamische remarketing. Het formaat is een van de meest interessante voor dit gebied, omdat we hierdoor de meest relevante advertenties kunnen laten zien aan gebruikers die in het product geïnteresseerd zijn. Retargeting vanuit specifieke productcategorieën. Vergeet bij het kiezen van een plaatsingsstrategie niet om opnieuw te targeten vanaf een website. Tegelijkertijd wordt aanbevolen om de doelgroep zoveel mogelijk te segmenteren en kruispunten te vermijden voor verdere optimalisatie. Implementatie van een meerstappen interactiestrategie. Draagt bij aan het opbouwen van effectieve communicatie met het publiek. Strategie-opties voor verschillende scenario’s Er is geen universeel antwoord bij het kiezen van een strategie voor het plaatsen van reclameactiviteiten op sociale netwerken, aangezien dit van veel factoren afhangt: de omvang van het bedrijf, het aantal gepresenteerde assortimenten, de omvang van het advertentiebudget, het doel van de reclamecampagne, enz. Een uitgebreide advertentiecampagne voor het verzamelen en werken met een publiek Geschikt voor grote bedrijven met een groot advertentiebudget. Het zal niet alleen toelaten om de taken van merkbekendheid en gebruikersbetrokkenheid bij reclameactiviteiten af te sluiten, maar ook om een publiek te verzamelen dat interesse heeft getoond in de inhoud, om er verder verkeerscampagnes voor op te zetten. In dit geval is de keuze van het formaat voor de eerste interactie niet beperkt tot één optie: Videopost met de mogelijkheid om een publiek te verzamelen van degenen die de video of een deel ervan hebben bekeken. Om te beginnen wordt een advertentiepost met een video voor een breed publiek gelanceerd en wordt een verzameling gebruikers geconfigureerd die de video geheel of gedeeltelijk hebben bekeken, bijvoorbeeld 50%. Daarna begint de tweede fase van de advertentiecampagne: het verkeersformaat voor gebruikers, verzameld door videoweergaven. Zo wordt de gerichte advertentie gezien door het geïnteresseerde deel van het publiek, wat zal leiden tot een toename van de efficiëntie. Posten met een enquête stelt u in staat om communicatie in meerdere fasen met gebruikers te implementeren. De eerste stap is het lanceren van een brede multiple choice-enquête om de juiste doelgroep te vinden. Daarna wordt een publiek geselecteerd dat een optie heeft gekozen met een bericht dat voor jou relevant is, bijvoorbeeld klaar om een product te kopen. Een volgende advertentiecampagne met een specifiek aankoopaanbod en een overgang naar de sitepagina met dit product wordt geconfigureerd op de gebruikersgegevens. Een bericht met een knop of een carrousel zal gericht verkeer naar een pagina met een productcategorie leiden, waarna het mogelijk is om advertenties weer te geven met een aanbieding om een product te kopen aan gebruikers die een specifieke pagina op de site hebben bezocht. Een verkeersreclame-campagne met een advertentie die een specifiek product vertegenwoordigt, zal gebruikers die erin geïnteresseerd zijn, naar de pagina van dit product (categorie) leiden. Op basis van de ervaring met plaatsingen kan ik zeggen dat de eerste overgang van een gebruiker naar een productpagina zelden tot een onmiddellijke aankoop leidt, dus het is belangrijk om de communicatie voort te zetten nadat hij de site heeft verlaten. Om dit te doen, is er retargeting vanaf bepaalde pagina’s, waardoor het mogelijk is om bepaalde producten te laten zien aan gebruikers die er op de site interesse in hebben getoond, maar geen aankoop hebben gedaan. Dynamische remarketing Een van de belangrijkste formaten voor e-commerce. De belangrijkste voorwaarde is een voldoende aantal producten op de site. Door een dergelijke advertentiecampagne op te zetten, kunt u zich richten op de meest relevante doelgroep die klaar is om een aankoop te doen, zelfs met een klein advertentiebudget. Het is belangrijk om te onthouden over de mogelijkheid om te segmenteren op productcategorie en kosten, GEO en andere targeting, en om het publiek uit te sluiten van gebruikers die al een aankoop hebben gedaan. De bekendheid van winkels vergroten Om offline conversies te verhogen, is het mogelijk om samenwerkingen van advertentiecampagnes te creëren met targeting op geo-punten van winkels en gepersonaliseerde aanbiedingen met promoties op bepaalde producten voor mensen die erin geïnteresseerd zijn op de site. Geef bijvoorbeeld een advertentie weer met een persoonlijk aanbod van een winkel aan gebruikers binnen een straal van 1 km. Dit artikel presenteert de meest populaire strategieën voor het opbouwen van communicatie met een publiek voor de e-commerce-industrie. U kunt ze combineren en uitbreiden om meer efficiëntie te bereiken, afhankelijk van uw advertentiebudget en de doelstellingen van uw bedrijf. Een paar aanbevelingen als u uw bedrijf promoot via sociale media:
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |