Zoals we allemaal weten, zijn recensies, of het nu over een product of een dienst gaat, erg belangrijk. Het is een van de factoren die potentiële kopers gebruiken om beslissingen te nemen voor ze kopen. Het perspectief van een ander persoon geeft potentiële kopers een “veilig” gevoel tijdens het beslissen. Vooral voor startende ondernemers kunnen reviews het vertrouwen van het publiek in hun producten en diensten versterken. Daarnaast zijn ze ook een promotiemiddel dat potentiële kopers aantrekken. Ook voor een massagepraktijk spelen ze een groot belang bij het “verkopen” van de diensten. Je wil dat iedereen weet hoe goed de ontspanning is die je biedt. Reviews voor startende ondernemers zijn ook een van de “succestips” voor branding en het opbouwen van een goede reputatie. Met het verkopen van producten is het makkelijk om complete beoordelingen met foto’s en video’s te krijgen voor elk product. Ondernemers in de dienstensector hebben echter meer behoefte aan deze beoordelingen. Onzichtbare dienstenHet verzamelen van testimonials en reviews over “dienstverlenende producten” wordt belangrijk gevonden omdat de producten niet visueel zichtbaar zijn. De ervaring van service gebruikers is nodig om potentiële klanten te overtuigen. De sector van massagepraktijken hoort hier zeker toe. Met zulke business kun je de recensies als marketingstrategie gebruiken. Deze helpen klanten om je diensten te begrijpen en tonen ook meteen of ze in overeenstemming zijn met hun huidige behoefte. Daarnaast krijg je als ondernemer ook nauwkeurige gegevens uit deze beoordelingen. Omdat je een marketingstrategie uit ervaringen van mensen moet vormen, kun je de getuigenissen delen. Zo overtuig je andere potentiële kopers van je massages. Reviews als marketingTijdens je campagne voor grotere bekendheid, is het als massagepraktijk belangrijk om te tonen welke resultaten uit elke behandeling voortvloeit. Laat de getuigenissen uitschijnen hoe goed de massages helpen om te relaxen of om chronische problemen systematisch te verhelpen. Potentiële kopers vertrouwen alle woorden op je website en sociale media niet altijd even goed. Maar als iemand zegt dat de behandelingen echt super zijn omwille van deze, deze en deze redenen, is het veel simpeler om te overtuigen. Het verhoogt de betrouwbaarheid van de statement en komt als eerlijk over. Promotie van de locatieWat ook een groot belang speelt in deze sector is de locatie. Als klant wil je natuurlijk niet in een omgeving vol industrie of met druk verkeer terechtkomen. Natuurlijk heb je daar zelf al voor gezorgd toen je de business opstartte, maar weten je klanten dat ook? Zoek naar reviews die het over je uitzonderlijke locatie hebben. Degene die praten over hoe zen het hele gebouw en daardoor ook de hele ervaring is. Degene die het hebben over de netheid die je hanteert in de praktijk. Zorg dan ook dat al deze aspecten tip-top in orde zijn voor elke bezoeker. Als het zo opvallend is, kunnen reviewers niet anders dan erover schrijven.
Dit zijn enkele redenen waarom recensies belangrijk voor je zijn. We hopen dat deze tips je helpen met het groeien van je business. In deze digitale tijden maken of breken ze je reputatie en zorgen dus voor de groei van het bedrijf.
|