ADD-symptomen

Attention Deficit Disorder (ADD) is een neurologische ontwikkelingsstoornis die wereldwijd miljoenen mensen treft en is een vorm van de andere neurologische stoornis: adhd. Als je of iemand die je kent deze symptomen ervaart, is het belangrijk om medische hulp in te roepen en een juiste diagnose te stellen. In deze blogpost zullen we de symptomen van add voor je op een rijtje zetten en enkele tips geven om ermee om te gaan en eventuele behandelingen van behandelen.

Symptomen

ADD-symptomen variëren van persoon tot persoon, maar er zijn veel gemeenschappelijke kenmerken. Dit zijn symptomen zoals: onoplettendheid, uitstelgedrag, perfectionistisch, moeite met ritme/patroon, hyperactiviteit en impulsiviteit. Mensen met ADD, vinden het ook vaak lastig om dingen af te maken waar ze aan begonnen zijn en zich snel vervelen. Ze zijn dan ook vergeetachtig, waardoor ze dus vaak dingen niet afmaken. Ook zijn er positieve eigenschappen die mensen met ADD hebben. Dit zijn symptomen zoals: gevoelig, betrokken en emotioneel. Mensen met ADD tonen vaak zijn/haar emoties en vinden het belangrijk hoe het met mensen om hun heen gaat.

Behandelen van ADD

ADD is een moeilijk aandoening om mee te leven en mensen zijn op dit moment altijd nog opzoek naar oplossingen. ADD kan helaas niet worden genezen, maar er zijn behandelingen beschikbaar om de symptomen te verminderen. De meest mogelijke behandelingen zijn medicatie en gedragstherapie. Stimulerende medicatie kan helpen bij het verbeteren van de concentratie en het verminderen van impulsiviteit. Gedragstherapie kan mensen met ADD helpen bij het ontwikkelen van strategieën om zich beter te concentreren en georganiseerder te zijn. Ook is het natuurlijk belangrijk om een gezonde levensstijl te hebben, door gezond te eten, genoeg te bewegen en genoeg rust te pakken. Het hebben van een goede organisatie en een ritme is moeilijk voor mensen met ADD, maar is wel erg belangrijk.