Welke Kurkuma thee kopen?

Kurkuma thee nodig? Wij leggen uit welke voordelen Kurkuma thee heeft en welke je het beste kunt kopen. Bekijk hieronder alles over de heilzame thee!

Voordelen

Er wordt aangenomen dat het drinken van kurkuma-thee verschillende voordelen heeft, waarvan er negen hier gedetailleerder worden beschreven.

1. Vermindert artritis symptomen

Als ontstekingsremmer kan curcumine de meest prominente symptomen van artritis helpen verminderen.

Uit een onderzoek uit 2017 bleek dat van de 206 Amerikaanse volwassenen met zelfgerapporteerde reumatoïde artritis, 63 procent niet-vitaminesupplementen gebruikte om hun symptomen te behandelen, met kurkuma het meest populaire product dat werd ingenomen.

2. Verbetert de immuunfunctie

Van curcumine is bewezen dat het de immuunfunctie verbetert met antioxiderende, ontstekingsremmende, antivirale en antibacteriële eigenschappen.

Van curcumine is ook aangetoond dat het werkt als een immuunmodulator en helpt bij het reguleren van de immuuncelfunctie tegen kanker.

3. Helpt cardiovasculaire complicaties te verminderen

Verschillende studies hebben aangetoond dat curcumine gunstige eigenschappen voor de gezondheid van het hart heeft door als antioxidant en ontstekingsremmend te werken.

Een onderzoek uit 2012 wees uit dat het nemen van 4 g per dag curcumine 3 dagen vóór en 5 dagen na bypassoperaties aan de kransslagader het risico op acuut myocardinfarct of hartaanval met 17 procent verminderde.

4. Helpt kanker te voorkomen en te behandelen

Een van de meest klinisch gevestigde therapeutische eigenschappen van curcumine is de antikankerwerking.

Als een antioxidant en ontstekingsremmer wordt gedacht dat curcumine het risico op beschadiging van cellen in het lichaam vermindert, waardoor het risico op celmutaties en kanker wordt verminderd.

Bovendien hebben tal van onderzoeken aangetoond dat curcumine anti-tumor eigenschappen heeft, waardoor de groei van tumoren en de verspreiding van kankercellen wordt beperkt.

Volgens een medisch onderzoek uit 2014 zijn er meer dan 2.000 artikelen gepubliceerd met de trefwoorden “curcumine” en “kanker”. Het gebruik van curcumine als behandeling van kanker naast chemotherapie en radiotherapie wordt momenteel onderzocht.

5. Helpt het prikkelbare darm syndroom of IBS beheren

Curcumine wordt al lang in traditionele geneesmiddelen gebruikt als behandeling voor veel spijsverteringsproblemen.

Verschillende studies hebben aangetoond dat curcumine kan helpen de pijn geassocieerd met PDS te verminderen en de kwaliteit van leven van die mensen met de aandoening te verbeteren.

Een onderzoek uit 2012 bij ratten toonde aan dat curcumine hielp om de tijd die het kostte om voedsel van de maag naar de dunne darm te legen, te verminderen, ook wel maaglediging genoemd.

6. Voorkomt en behandelt Alzheimer

Studies hebben aangetoond dat curcumine de kansen op verschillende neurodegeneratieve aandoeningen kan helpen verminderen. De antioxiderende en ontstekingsremmende eigenschappen ervan worden verondersteld cellulaire schade, ontsteking en amyloïde afzettingen of plaques die optreden bij deze aandoeningen te verminderen.

Curcumine kan ook sommige van de leeftijdgerelateerde eiwitveranderingen in verband met neurodegeneratie vertragen of voorkomen.

Welke Kurkuma thee kopen?

Het is lastig om te bepalen welke kurkuma thee je kunt kopen. De beste Kurkuma thee kun je vinden bij CBD-producten.nl. Bekijk alles over kurkuma thee!

Daarnaast hebben ze ook nog andere soorten heilzame producten zoals CBD olie.