In een tijdperk waarin consumenten de duurzaamheid van het gemiddelde bedrijfsmodel in twijfel beginnen te trekken, passen intelligente merken zich aan.

We leven in een wereld met nieuwe generaties, nieuwe zorgen en moderne waarden. Aangezien merkentrouw tegenwoordig afhangt van de diepgang van uw relaties met klanten, is het zinvol uw doelgroep te laten zien dat uw visie op de toekomst overeenkomt met die van hen. Nergens is deze verschuiving duidelijker dan in de mode-industrie.

In het verleden was het concept van duurzame kledingmerken een paradox. Een industrie die gedijt op afval, snelle reproductie en voortdurende innovatie is gewoon niet gebouwd voor ethisch succes. Uit rapporten blijkt zelfs dat de textielindustrie verantwoordelijk is voor meer broeikasgassen dan de internationale luchtvaart- en scheepvaartsector samen.

Er is echter hoop. In de afgelopen jaren is een toenemend aantal bedrijven begonnen met het omarmen van meer milieuvriendelijke praktijken. Of het nu gaat om het elimineren van de giftige chemicaliën die ze gebruiken in hun verfstoffen of het gebruik van gerecyclede materialen in hun ontwerpen; duurzame modemerken doen hun deel om de wereld te redden.

Nu consumenten zich steeds meer zorgen beginnen te maken over de ecologische voetafdruk van alles wat ze doen, en 60% van de millennials zegt ‘duurzamer’ te willen winkelen, is het geen wonder dat ethische kleding in de mode is.

De vraag is, hoe transformeert een alledaags kledingbedrijf in een duurzaam modemerk?

Ben jij op zoek naar duurzame streetwear en ethische maar moderne street fashion? Kijk dan eens naar het assortiment aan fair trade kleding van ADUH.