Op momenten dat bepaalde winkels sluiten, lijkt jouw wereld in te storten. Voor mensen die elke dag make-up gebruiken, geldt hier niets anders. Wanneer de drogist voor je neus moet vertrekken, gaat de vraag ontstaan waar jij nu in hemelsnaam jouw make-up moet gaan kopen. Online! Ik ga je in dit artikel alles vertellen wat je moet weten over de online aankoop van make-up. Waarom is dit iets voor jou en waar moet je zijn voor al jouw merken? Lees het hier.

Online bestellen

Ik vertel je niks nieuws als ik zeg dat de fysieke winkels tegenwoordig worden overgenomen door webshops. Winkels moeten hun pand verwarmen, personeel inschakelen en producten laten overkomen om ze vervolgens op voorraad te hebben en dit resulteert vaak in een hogere prijs. 

Wanneer we bijvoorbeeld kijken naar voetbalschoenen, dan is het voor winkels erg duur om aan de gewilde merken te komen. Online webshops hebben hier vaak minder last van, omdat zij niet alleen voetbalschoenen, maar bijvoorbeeld een complete voetbaloutfit kunnen aanbieden zonder echte extra kosten te moeten betalen. 

Als we het hebben over de gemiddelde Nederlander, dan kijkt deze echt naar prijzen. Hoe goedkoper, hoe beter. Waarom denk je anders dat aanbiedingen van producten in de supermarkt altijd in het midden worden gepresenteerd? Voor het verschil tussen winkels en online webshops is hier niets anders. Mensen zoeken de laagste prijs en daarom worden de fysieke winkels daadwerkelijk overgenomen door de online variant.

Hoe zit het dan met make-up

Een goeie vraag is hoe we het dan regelen met producten die je het liefst even probeert. Als jij koffie online bestelt, weet je uiteraard niet hoe deze zal smaken. Idem dito voor parfums en bijvoorbeeld make-up. 

Om er zeker van te zijn dat wij deze producten gaan bestellen, bieden online webshops vaak het principe van het ‘Niet goed = geld terug’ aan. Op deze manier kun jij, wanneer je bijvoorbeeld inglot make-up bestelt en dit uiteindelijk niet helemaal hetzelfde is als wat jij ervan had verwacht, dit te allen tijde terugsturen. 

Miskopen ga je op deze manier minder snel doen en het ‘niet goed = geld terug-principe’ zorgt ervoor dat online webshops ook daadwerkelijk klanten blijven krijgen. Niet alleen voor make-up, maar ook voor bijvoorbeeld kleding of voeding is dit principe erg bekend. Nu je dit gelezen hebt, is de kans groot dat als jouw favoriete, fysieke make-upwinkel verdwijnt, je weet wat je moet doen!